4080471408 |
Mindfulness i relaxació a l'aula |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
26/1/2021 - 24/5/2021 (15 hores) de 12:30h a 13:30h |
|
ESC Josep Gras |
|
av. Catalunya, 88 (Sant Llorenç Savall)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Realitzarem sessions pràctiques d'introducció conceptual dels fonaments del benestar personal com a eina fonamental a tenir en compte en el desenvolupament dels processos educatius.
|
| |
Objectius |
Promoure la salut física, emocional i social de professionals de la docència.
Dotar d’estratègies individuals per a una millor autogestió de la salut personal i a l'aula
Facilitar eines per al benestar psicofísic de fàcil aplicació en el dia a dia a l'aula
Contribuir a desenvolupar l’autoconsciència i la propiocepció.
Compartir propostes que ajudin a reforçar els vincles de grup a l'aula.
|
| |
Continguts |
Introducció conceptual dels fonaments del benestar personal: atenció plena, calma interior, model de resposta vs model de reacció, no-judici, etc.)
- La respiració com a eina bàsica de la neurodesactivació fisiològica.
- Calma i atenció plena en un món hiperactiu.
- Trilogia relacional: escolta activa, empatia i comunicació assertiva.
- Les competències principals de l’autocura:
Atenció al moment present (MF)
Consciència corporal i sensorial
Respiració conscient
Relaxació autògena
Interiorització (enfocament in): la meditació
Presència i observació sense judici (MF)
Acceptació i compassió (MF)
Psicologia positiva: enfocament, compromís i optimisme
Gestió emocional, un canvi de paradigma
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat
formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|